Predškolské vzdelávanie detí: typy, črty prístupu, eko-vzdelávanie + foto

Predškolské vzdelávanie je základným prvkom ľudského rozvoja a rozvoja jeho osobnosti. Kým dieťa nedosiahne vek 6–7 rokov, rozvíja sa reč, motorická a intelektuálna aktivita, vznikajú dôležité mentálne procesy.

Počas tohto obdobia by sa malo vyvinúť úsilie na prípravu dieťaťa na školu a jeho sociálnu adaptáciu. Tento článok sa bude zaoberať problémami predškolského vzdelávania detí.

Vlastnosti predškolského vzdelávania

Vzdelávacia a výchovná práca s malými deťmi sa výrazne líši od postupu výučby detí v školskom veku. Zároveň sa zásady takejto práce neustále menia av súčasnosti predškolské vzdelávanie musí spĺňať tieto kritériá:

Individuálna práca s dieťaťom. Deti majú svoje vlastné charakteristiky, a to z dôvodu rozdielov v životných podmienkach, špecifikách prirodzených vlastností a výchovy. Pri tvorbe programu tried je potrebné brať do úvahy tieto črty, pochopenie, že pomalosť, plachosť alebo nepozornosť dieťaťa nie sú nedostatkami, ale individuálnymi vlastnosťami malej osoby.

Systematické a platné. Proces učenia by sa mal budovať postupne, presunom z jednej témy štúdia na druhú. Vďaka tomu deti vytvárajú systematické chápanie okolitej reality.

Vzdelávacia stabilita. Nemali by ste to skúsiťnaplňte dieťa veľkým množstvom informácií v čo najkratšom čase. Poskytovanie informácií by sa malo uskutočňovať v dávkach. Každá nová časť vedomostí prichádza po úplnom pochopení predchádzajúcej témy.

Viditeľnosť. Všetky informácie odovzdané dieťaťu musia byť sprevádzané vizuálnymi príkladmi a potvrdením vo forme vzoriek, obrázkov, príkladov.

Základné vzdelávacie metódy

Predškolské vzdelávanie detí je nepretržitý a dôsledný proces. Tu môžete použiť tri hlavné skupiny metód - verbálne, vizuálne a praktické. Sú zamerané na rôzne oblasti vnímania dieťaťa a mali by byť aplikované v komplexe.

Pre mladšiu vekovú skupinu majú vizuálne metódy najväčšiu hodnotu a účinnosť. Všetky použité manuály, vzorky, položky by mali byť čo najpestrejšie, aby prilákali a udržali pozornosť.

Účelom používania verbálnych metód je vyvolať emocionálnu reakciu dieťaťa, stimulovať ho, aby vyjadril pocity a svoj postoj k informáciám. Medzi tieto spôsoby vzdelávania patria:

  • rozhovor založený na dialógu medzi učiteľom a deťmi;
  • príbeh tútora, ktorý poskytuje jasné informácie v monologickom móde;
  • príbeh dieťaťa, preukazujúci jeho schopnosť realizovať svoje rečové zručnosti a rozvíjať ich;
  • čítanie, vďaka ktorému môžete výrazne rozšíriť vedomosti detí o životnom prostredí,prostredia, ako aj tvoriť schopnosť zamyslene prijímať informácie z kníh.
  • vzdelávacie hry pre deti vo veku 5-6 rokov možno nájsť na stránke hry.

Predškolský vývoj dieťaťa prostredníctvom používaniapraktických metód.Učiteľ by mal byť schopný kompetentne organizovať mobilné a tiché hry, ústne alebo písomné cvičenia.

Simulácia je tiež účinná, napr.pomocou geometrických tvarov.Môžete využiť rôzne formy vzdelávania - individuálne, skupinové (do 6 detí) a frontálne (viac ako 6 detí).

Úloha environmentálneho vzdelávania

Počas tohto obdobia vývoja dieťaťa má osobitný význam formovanie jeho vzťahu k prírode a všetkému, čo ho obklopuje.Preto by rozvoj vzdelávania pre deti predškolského veku mal brať do úvahy potrebu nadviazať interakciu dieťaťa s vonkajším svetom.

Záujem o prírodu, zvieratá a rastliny je počas tohto obdobia vysoký.Prechádzka do parku, lesa, rieky alebo jazera prispeje k integrovanému rozvoju.

Je potrebné naučiť svoje dieťa vidieť krásu v kvety, listy, hmyz. Je tiež potrebné zvýšiť zodpovednosť, ukázať, ako sa správať v takých podmienkach, ktoré zahŕňajú čistenie územia, starostlivosť o zvieratá.

V procese rastu detí je žiaduce zaviesť štúdiu populárnych vedeckých zdrojov informácií do procesu učenia sa, napríklad na využívanie televíznych programov alebo kníh. Je tiež vhodné zorganizovať obývaciu časť, kde sa deti môžu bližšie zoznámiť s prírodou, naučiť sa starať o zvieratá a rastliny.

Organizácia ďalšieho vzdelávania

Vzdelávanie dieťaťa sa vykonáva v skupinách alebo individuálne, ale proces je možné organizovať v rôznych tematických oblastiach - v športe, hudbe, maľbe atď. V tejto aktivite sa odporúča aktívne uplatňovať moderné autorské programy, ktoré pomôžu zlepšiť efektívnosť vzdelávania.

V procese takéhoto ďalšieho vzdelávania je možné dosiahnuť mnoho pozitívnych bodov:

  • rozvoj osobných vlastností dieťaťa;
  • podpora zdravia;
  • zlepšenie estetického, kultúrneho, \ tumelecké a iné druhy vzdelávania;
  • Opravná rozvojová pomoc.

Zároveň sa neodporúča preťažovať deti, je vhodné neustále meniť triedy, snažiť sa diverzifikovať zábavu, sledovať spôsob štúdia a odpočinku.

V procese predškolského vzdelávania sa vytvára základ pre ďalší nepretržitý ľudský rozvoj.Kladú sa najdôležitejšie kvality - pozornosť, vytrvalosť, zvedavosť, schopnosť analyzovať.Preto by mali byť deti starostlivo uvedené do novej dôležitej fázy svojho života.

Fotografie z predškolského vzdelávania detí

]