Počítanie kalórií - ideálne výpočty pre komplexné diéty + fotografie

Návyky sú nielen škodlivé, ale aj užitočné.Jedným z týchto návykov je počítanie množstva kalórií.Ako viete, kalórie - je množstvo energie pochádzajúcej z konzumácie potravín a realizuje sa na vykonanie akejkoľvek akcie.

Ak je to jednoduchšie, ľudia jedia a ich telá premieňajú potravu na energiu, takže všetky orgány pracujú stabilne.

Energia tela je životne dôležitá pre normálne fungovanie dýchacieho systému, pulzu, srdcového rytmu.a prenos tepla.

Všetky výrobky majú svoje vlastné chemické zloženie.To je takmer identické pre mnoho výrobkov, ale jeho proporcie sú odlišné.

V každom výrobku sú: voda, bielkoviny, sacharidy, tuky, stopové prvky a vitamíny.

Maximálny podiel zloženia je určený vodou, s výnimkou obilnín a iných sypkých materiálov, ktoré sú následne nasýtené vodou.Zvyšný podiel tvoria proteíny, tuky a sacharidy v určitých pomeroch, ktoré dodávajú telu energiu.

Makro a mikroprvky predstavujú zanedbateľný podiel.Štiepenie, 1 gram uvoľnenia tuku 9 Kcal a bielkoviny a sacharidy - približne 4 Kcal.

Vzhľadom na to, že zloženie tukov, bielkovín a sacharidov sa líši v rôznych potravinách, takže sú rôznea ich nutričnej hodnoty, hoci tento rozdiel nie je významný.Dokonca aj pri úplnej nečinnosti, ľudské telo strávi asi 1300-1900 Kcal denne.

Výpočet denných kalórií

Ako vypočítať denný príjem kalórií?Jednoduché a jednoduché.Vynásobte svoju hmotnosť (v kg) do 24, získajte mieru spotreby kalórií v stave úplného odpočinku.

Následne by sa výsledná hodnota mala vynásobiť faktorom, ktorý závisí od vašej činnosti počas dňa:

​​
  • pre sedavý spôsob života a nízke zaťaženie - 1.2.
  • pre viac mobilných obrazov a stredných zaťažení - 1,5.
  • s intenzívnymi ťažkými bremenami alebo športovým tréningom - 1.8.

Vynásobením koeficientom získate svoje vlastné denné náklady.Ako vidíte, recept na počítanie kalórií nie je zložitý.

Denná sadzba je optimálne množstvo kalórií pre pohodlné a stabilné fungovanie tela.Ak množstvo kalórií prekročí štandardnú úroveň, znamená to, že telo má rezervu vo forme tukových zásob, ktoré v prípade potreby (kalorický deficit), telo bude čerpať odtiaľ.

)

S náhlym poklesom kalórií bude telo nasýtené rezervami, nielen tukom, ale aj svalom, pretože svalová bielkovina je tiež energiou.Pre ľudí, ktorí sa rozhodnúAk chcete schudnúť, musíte znížiť kalórie o viac ako 500 kcal za deň.

Neodporúča sa používať menej ako 1200 Kcal denne, je to nezdravé. Takéto zníženie kalórií je možné len pri krátkodobých vykládkach alebo hladových štrajkoch, čo však musí byť vopred pripravené.

Prečo počítať kalórie

Každý deň ľudia konzumujú príliš veľa kalórií, aj keď jedia málo, je to preto, že obsah kalórií v potravinách je iný. A okrem základnej diéty by mali brať do úvahy prítomnosť ľahkého občerstvenia počas dňa.

Akumulovať kalórie, skôr alebo neskôr, mnohí prichádzajú do problému chudnutie a ísť na diétu.

Zásada všetkých diét je jedinou redukciou kalorického príjmu, ktorá vytvára správne menu, ktoré poskytuje telu základné živiny a prvky.

Negatívom diéty je prítomnosť príliš drahého alebo vzácneho výrobku alebo len neustály pocit hladu. Vynára sa otázka: prečo si posmievať svoje telo?

Vskutku, prečo nezačať okamžite proces znižovania hmotnosti počítanímkalórií v potravinách a postupné vypúšťanie tela. Online počítanie kalórií služby naozaj pomáha v tomto. A bez obáv budete jesť, čo sa vám páči, len trochu.

Pamätajte si, že tvrdá strava je pre telo stresujúca, tieto kilá navyše zmiznú, ale vrátia sa a jedlo so správnym výpočtom kalórií to urobí jemne a vyvážene a stane sa vaším novým životným štýlom.

Správne spočítame kalórie

Pred zakúpením výrobku v sklade skontrolujte informácie na obale z hľadiska energetickej hodnoty na 100 g výrobku alebo na celý výrobok.

Výpočet kalórií je jednoduchý: vynásobte hmotnosť jedenú energetickou hodnotou. Napríklad mlieko (2,5% tuku) má energetickú hodnotu 54 Kcal. Po vypití pohára mlieka (250 g) dostanete 54 x 250: 100 = 135 Kcal.

Obsah kalórií hotových jedál je oveľa ťažšie vypočítať, pretože je lepšie používať špeciálne programy alebo tabuľky. A ak sa varíte sami, získajte kuchárku s hotovým počtom kalórií.

Pre kvalitu a účinnú kontrolu príjmu kalórií je potrebné:

  • Uchovávajte denník počítania kalórií.
  • Uskutočňovať denné záznamy o potravinách, ktoré sa konzumujú, ich kalorickom obsahu, fyzickej aktivite, alebo naopak o ich neprítomnosti, na dôkladnejšiu analýzu spotreby energie organizmu a prispôsobenia stravy.
  • Elektronické váhy na určenie hmotnosti misky a na kontrolu jej kalórií.
  • Memo kalórie potraviny vo forme vytlačené kalórie tabuľky alebo mobilné aplikácie.
  • Kalkulačka pre pohodlné výpočty.
  • Trpezlivosť a vytrvalosť zvládnuť prvé kroky a dokončiť prácu.

Počítanie kalórií na chudnutie je prístupné a zrozumiteľné pre všetkých, užitočnosť tohto návyku je obrovská.S takýmto zvykom budete mať dobré zdravie, dobrú náladu a sebaúctu!

Fotografie výsledkov zníženia hmotnosti pri počítaní kalórií

]

206)